Wednesday, February 5, 2014

Benchmarking- Jedna Z Metód Manažmentu

BENCHMARKING Novým nástrojom konkurencieschopnosti môže byť pre firmy benchmarking. Spočíva v porovnaní sa s ostatnými konkurenčnými firmami, v zistení vlastných silných a slabých stránok a jeho výsledky upozornia na oblasti, v ktorých firma zaostáva za konkurenciou. Pojem benchmarking bol vytvorený spoločnosťou Xerox collision na konci 70-tych rokov minulého storočia. Bolo šokujúce zistiť, že Japonci predávali malé kopírky a kopírky strednej veľkosti za nižšie ceny, než boli výrobné náklady spoločnosti Xerox. Manažment to pripisoval záľube Japoncov v cenovom dumpingu. Pri bližšom preskúmaní zistili, že Japonci dosiahli prudký pokrok ako v designe, tak vo vý night-robe a že ciele produktivity Xeroxu neboli dostatočné pre to, čo bolo potrebné. V tomto okamihu bol zavedený benchmarking ako spôsob urýchleného rozvoja a rozšíril sa do celého obchodného styku a obchodných činností, rovnako ako do ďalších sektorov spoločnosti. Benchmarking sa môže použiť pre porovnanie procesov kdekoľvek, kde môžeme nájsť podobnosť v produkcii výrobkov alebo poskytovania služieb. Vychádza z jednoduchej teórie, že je oveľa rozumnejšie učiť sa zo skúsenosti druhých, než sa pokúšať nanovo „objaviť Ameriku.“ Skúsenosti sú pozitívne aj negatívne, preto sa môžeme učiť z chýb...If you want to get a full essay, order it on our website: BestEssay! Cheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.