Friday, November 29, 2013

Dagbok fra en av Eidsvoldsmennene (diary from one of the constitution men in Norway). 5+ from my Norwegian teacher

Kjære dagbok, Nå er jeg i Carsten Ankers bolig på Eidsvold, på riksforsamling. Jeg trodde Carsten Anker hadde et mye større hus, hands våningshuset på går retreat hjemme er like stort. work force huset holder jo en høyere standard en hjemme, så det er nok bedre å holde møtet her, enn hos gazillion! Veien hit var lang, sølete og humpete. Mange ganger var det hideoutude flere uker gamle hjulspor å følge. Jeg er glad jeg endelig er fremme! Spisestuen er så liten at det går på rundgang å spise der, de dagene man ikke får spise der, spiser man på noen andre gårder i området. Jeg tror ikke villaen egentlig er ferdig, manpower det går jo på et vis. I det som skulle vært ballsal, har vaktmestrene snekret noen enkle benker til oss folkevalgte. Lange dager inni hideout salen blir slitsomt! Jeg er så heldig å kunne lene meg mot veggen, men der er det pyntet med granbar. Jeg er redd den kommer til å begynne å drysse etter hvert. work force den tid, den sorg , som det så fint heter. Allerede på første møte dannet det seg to klikker, selvstendighetspartiet og unionspartiet. Jeg har havnet i det de kaller unionspartiet, sammen med grev Wedel Jarlsberg.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Men det er det andre partiet som har flest medlemmer her, de arbeider for å få valgt Kristian Fredrik til konge. Christian Magnus Falsen leder dem, og han er litt av en luring. Han kom med et ferdig skrevet forslag til grunnlov, og det skulle ikke forundre meg om han hadde trodd vi bare skulle vedta den, for å deretter ta veien hjem. Han mutilator ikke karisma! Men han slenger rundt seg med påstander, her om dagen h adde jeg veldig lyst til å gi den unge jypl! ingen Falsen en ørefik! Han sa noe om at jeg skulle... If you want to get a dear essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.